Fjäll & Finnstövarvalpar…

Har varit ledig en hel vecka så här i påsktider. Den mesta tiden har vi tillbringat i fjällstugan och första delen av påsken bjöd på fantastiskt väder men inte så bra fiske. Jag lyckades dessutom dra på mig en förkylning…igen…och var liggande i feber några dagar. Otroligt frustrerande, jag som sällan är sjuk i vanliga fall…bäbisen i magen måste ta allt mitt i vanliga fall utmärkta immunförsvar. Här kommer i alla fall lite bilder från fjällvistelsen:

 

 

 

 

 

Efter att har bränt kinderna tomatröda, umgåtts med goda vänner samt ätit mycket god mat, både ute och inne, var det dags att åka hem lite tidigare än vanligt. Igår, fredag, skulle nämligen svärföräldrarna komma på besök och sköta lille sonen så att jag och Daniel kunde åka till Dorotea för att kela med och välja ut vår blivande familjemedlem 🙂 Det var nio fantastiskt söta finnstövarvalpar med utmärkta förutsättningar vad gäller föräldrarna och den tidiga ”barndomen” och den lilla vi ska hämta hem lovar jag kommer att få ännu mer av de bästa förutsättningarna tillsammans med oss i vår familj 🙂 De här två superfina tikarna, Bergvattnets Donna och Bergvattnets Dacka, skulle vi alltså kunna välja mellan…och om tre veckor är det dags att hämta hem henne…jag längtar! 🙂

 

 

I afton har vi grillat…kött…en riktigt craving för mig nu, eller mer än vanligt kanske jag ska säga. Jag har nu länge varit mest sugen på protein i form av kött, ägg och fetaost…Nu ska jag dessutom bälja i mig några lite vatten, läsa den nya Jaktjournalen, hålla tummarna att en räv visar sig på åteln i natt samt att det slutar toksnöa. Nu vill faktiskt även jag ha vår! Och så vill jag gärna sluta må illa! 🙂

Categories: Borta, Fjällen, Hemma, Hund | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Fjäll & Finnstövarvalpar…

  1. Vad roligt att Ni skall ta en valp från Bergvattnet! Att Ni inte kom på kaffe då Ni var så nära till! Har Ni kollat på nåt orrspel då? Jag har också varit förkyld som bara det och det sitter fortfarande i lite. Krya på dig, klappa magen och vi hörs =)

    • Ja det hade ju varit trevligt om jag bara hade vetat var du bor 🙂 Bergvattnets kennel verkar vara mycket bra, jag ser fram emot att få köpa en valp av dem! 🙂 Orrspel har jag endast hört under rävlockarkvällar, mäktigt! 🙂 Man kan bli galen över mindre än att vara förkyld jämt men det kan i alla fall inte bli sämre 🙂 Kra på dig oxå! Kramen!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

