Mård & Måleri…

Ja äntligen har vi fått hämta den färdigkonserverade mården som Daniel fick skjuta för Wilda i höstas. Boliden Jakt & Trofé har gjort jobbet. Jag passade även på att lämna in min räv jag sköt förra veckan..räven som var en tik vilket innebär att ännu fler fåglar, harar och annat får leva 🙂

Under fredagen och lördagen drog jag på kurs i Burträsk, en kurs i processmåleri på Edelviks folkhögskola. Man tecknade av modeller från olika håll och kanter och skulle sedan måla enligt speciella instruktioner…mycket roligt! 🙂 Här är en av mina bilder:

Jag passade såklart på att våldgästa mina föräldrar men hann tyvärr inte med så mycket annat innan det var dags att åka hemåt igen. Visst går tiden snabbare och snabbare samtidigt som man får mer och mer att göra!? Var ska det sluta?

Söndagen blev en dag för saltstensutkörning, promenixande, fikafrämmande, storkok inför kommande fjällenresa samt bus och mys med familjen 🙂

Som avslutning kan jag berätta att skogsfåglarna börjat härja runt på vägarna nu när lite grus tittar fram…kör inte på dem!!! Denna tjädertupp brukar hålla till en bit nedanför vårt hus:

 

 

 

Categories: Borta, Hemma | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Mård & Måleri…

  1. Jag har funderat på att stoppa upp min räv som är stor och fin, men jag är så dörädd att den skall ha skabb, för fastän dom är vackra så kan den innehålla skabb. Ja, det är bra att vi ser till fågelstammen m.m. 😉

    • Klart att du ska stoppa upp den 🙂 Gör du det själv eller lämnar du in den? Jag brukar lämna in djur och då brukar jag räkna med att de ser om den är frisk eller inte 🙂

  2. Jag har haft en helvetes natt och tårarna har bara trillat. Vi har hjärtesorg hemma, men vill ändå önska Er en glad påsk ♥ Kram

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

