Rödingen & Rödräven

Titeln låter som en fabel men så är det lyckligtvis inte. På torsdagen, sonens födelsedag, åkte vi upp till fjällstugan på Sandvikens Fjällgård (ca 1 mil ovanför Vouggatjålme och nära Norge). Tyvärr var vädret inte riktigt med oss förrän på söndagen…det vanliga finvädret på åka-hem-dagen 😦 Det är ändå njutning för fulla muggar med lite fiske och mycket mys 🙂 Det var dock tur vi hade med oss mycket mat för fisken vi fick hade inte räckt så långt:

Detta trots att Edward var duktig på att hjälpa till, speciellt att ösa ur…och i… isslask i hålen 🙂

Hundarna gillar också skarpt att vara i fjällen med obegränsade, öppna ytor att springa runt på och fjällbjörkar att smyga omkring bland…

Vi anlände till ”ranchen” i Tjärnliden på söndagsafton och innan man packat upp allt, ätit, tvättat och så vidare har klockan en tendens att dra iväg lite för mycket…för min del i alla fall…Och så blev jag väckt kring 1-tiden i natt av ett mms från åtelkameran:

Jag och min man studsade upp och jag gjorde mig snabbt beredd (det var min tur), denna räv har gäckat oss många nätter men nu skulle han tas…Jag väntade såklart tills jag kände att jag kunde avlossa ett säkert skott och räven föll pladask 😀  Sedan var jag ju tvungen att springa ut och hämta den och jag varnar här känsliga tittare för den förmodligen mest fula jaktbilden ni någonsin sett:

Direkt från nattsömnen i morgonrock, Helly hansen och skoterskor på fötterna…det sitter inte i kläderna i alla fall 🙂

 

Categories: Fjällen, Hemma, Jakt | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Rödingen & Rödräven

  1. Gunnel

    Snyggt jobbat Mona! Danel visade oss bibilbilderna från åtelkameran. Häftigt! Det är nog dax för R att äntligen ta fram och packa upp fjolårets julklapp – åtelkameran

  2. HÄRLIGT MONA!!!! Vad jag fick mig ett gott skratt då jag såg morgonrocken =) Ja, man vet aldrig åt vilket håll det bär ibland! Idag har vi en som fyller år! Ha en bra dag!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

