Barnmorska, ”middagsfrämmen” och potträning…

En ganska stressig dag blev ännu stressigare när mitt första besök hos barnmorskan tog ungefär dubbelt så lång tid om jag trodde…jag skulle ju bara ”skriva in mig” och lämna lite blod…Jag är dock ganska svårstucken och barnmorskan är ganska förvirrad så detta resulterade i fem långa försök och totalt ett halvt rör med blod…suck…jag är inte spruträdd som tur är men var ganska stressad så jag sa att hon fick ha bättre lycka nästa gång. Till det intressanta i denna kråksång är såklart min mage, jag är bara i 10:e veckan men kan dölja det lika lite nu som då jag väntade Edde. Jag bifogar en inte alls bra bild men det bästa jag kunde fixa nu på egen hand:

Bäbisen kommer alltså ungefär kring älgjaktsuppehållet i oktober 🙂

Efter besöket hos barnmorskan i Norsjö körde jag järnet mot Bastuträsk igen för att hämta Edde på förskolan och hinna handla lite salladsingredienser. Jag hann just så pass hem innan middagsfrämmandet kom; tre generationer ”Andersson” från Ensamheten/Storuman…här poserar de underbara och vackra människorna Heidi, Jeanette och Dante fint på min kökssoffa:

När besöket åkt hemåt och jag och Edde gick för att göra honom klar inför sängen kissade han för första gången i pottan 🙂 Jag blev såklart helt överlycklig och tänkte direkt hundträning så jag sprang och hämtade en godis som belöning…om nu detta är bra eller dåligt går säkert att diskutera men det ledde i alla fall till att han lyckades klämma ut några droppar till…och fick såklart en till godis 🙂

 

Categories: Hemma | 12 kommentarer

Inläggsnavigering

12 thoughts on “Barnmorska, ”middagsfrämmen” och potträning…

  1. Mia

    Tihi sötnöt<3 du vet att hon ska heta Maria va???? För det har jag drömt!;-)

  2. Emma

    Men Grattis vad roligt med ett syskon:)
    Vilken fin liten mage u hunnit få!

    Kramizar Emma

  3. Camilla Nilsson

    Grattis 🙂 Är du säker på att det bara är v 10 🙂

  4. Stort grattis till den fina magen, livet under 🙂 Vilken trevlig blogg du har!

  5. Ella

    Jag är så glad för er skull 🙂 Underbart roligt<3 Fin bild du fick på mor,dotter och son 🙂 Kram

  6. GRATTIS med magen! Visste inte att det var en till på G. Grattis till lill drängens två årsdag också. Hoppas du lyckas med rävjakten! Kramen!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

