Boktips i veckan :-)

 

”Svart kvark” av Annica Wennström. Riktigt bra roman som utspelar sig i Holmsund både i dåtid och nutid och som knyts samman av starka karaktärer. Riktigt dynamiska och ganska olyckliga karaktärer om deras relationer, liv och jämställdhet. En bok att fundera kring! Wennström har skrivit en annan väldigt bra bok som finns i min bokhylla: ”Lappskatteland”.

Det är så roligt med ”lokala” författare, de borde lyftas fram mer! Någon gång ska även jag skriva en bok, det hör till drömlistan 🙂

Categories: Böcker | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Boktips i veckan :-)

  1. Jag önskade att jah hade mera tid tt läsa, men jag har alltid så många projekt på G (= Ha en bra dag!

    • Samma här Miranda, jag måste dock alltid läsa innan jag ska sova vilket innebär att nattsömnen blir lidande om boken är alltför bra 😛 Ha en toppendag! 🙂

      • Nej jag snarar inte räv. Har inte hjärta till det att komma fram och dom sitter fast och så skall man skjuta dom. Hellre jagar jag räv. Känns mindre plågsam. Att snara en ripa är annat, för dom dör inom 30 sekunder =) Ha en bra dag du med!

      • Ja jag gillar också att jaga räv, är mest tveksam till att snara dem eftersom jag skulle oroa ihjäl mig att någon av hundarna skulle fastna…Bodde jag fjällnära som du skulle jag gärna prova snara ripa men här finns det inte så många…jag får prova vid fjällstugan men då måste jag nog gå en ripsnararkurs först 🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

