Veckans boktips!

 

Jag var faktiskt på biblioteket förra veckan vilket inte händer ofta. Jag gillar att vara där, känner mig lugn och avslappnad av den dammiga bokatmosfären MEN jag har en liten mani som innebär att jag måste äga böcker, speciellt om de är bra…bokfetischist kanske? Hur som haver lånade jag tre böcker till mig och tre böcker till Edward varav denna faktiskt fått mig att gå i säng i tid varje kväll…otroligt bra! ”Berättelsen om Edgar” av David Wroblewski. För alla som gillar hundar, relationer och dramatik. Det står på framsidan helt sanningsenligt att den är ”storslagen och oförglömlig”. Detta är en debutroman som med all rätt toppat NY Times Bestsellerlista. Den handlar om pojken Edgar som är mystiskt stum sedan födseln, hans uppväxt med sin mor och far på vischan i Nordamerika och deras liv och arbete med en väldigt speciell hundkennel…

 

Jag har såklart nu beställt denna på Bokus, fanns dock bara i pocket, jag måste ju äga denna fantastiska bok! 🙂

 

Edward föredrog också, av de tre jag lånade till honom, en bok om en hund och en pojke; ”Max blöja” av Barbro Lindgren och Eva Eriksson. Jag kan den nu efter två veckor garanterat utantill och Edward skrattar fortfarande högt på vissa sidor 🙂

Categories: Böcker | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Veckans boktips!

  1. Mia

    hahaha jag lider av samma sjuka. Måste köpa och äga dyyyyra inbundna böcker! Superfin hemsida i alla fall!! Kram =)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

